.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضايي: توسعه كشور، بزرگ‌ترين دغدغه کشور

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تلاش براي شتاب‌ بخشيدن به توسعه كشور بزرگ‌ترين دغدغه مسئولان كشور است كه نقش نخبگان در آن از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

به گزارش فارس، محسن رضايي ظهر امروز در جمع نخبگان آذربايجان شرقي در تبريز با تاكيد بر اينكه سيستم مديريت كشور نيازمند تغييرات اساسي است، اظهار داشت: در اين تغييرات آنچه مهم است و بايد در نظر گرفته شود اين نكته مهم است كه بايد جوانان را در راس برنامه‌هاي كشوري قرار دهيم.
وي به مشاركت نخبگان در اداره جامعه به عنوان اصلي مهم اشاره كرد و افزود: بايد با طرح‌هاي قدرتمند پژوهشي كه حرفي براي گفتن دارند، از امكانان موجود بهترين و بيشترين استفاده را كرد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: متاسفانه در كشور ما صرفه‌جويي به خوبي رعايت نمي‌شود و از اين روست كه معتقدم بايد با افرايش خلاقيت اين مشكل را كه مي‌تواند مانعي بر سر راه توسعه باشد برطرف سازيم.
رضايي تاكيد كرد: اين امر نيز نيازمند مشاركت نخبگان در اداره جامعه است كه راه افزايش بهره‌وري در جامعه را هموار مي‌كنند و از توانمندي آنها بايد بهره‌هاي لازم را برد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: تلاش براي شتاب‌ بخشيدن به توسعه كشور بزرگ‌ترين دغدغه مسئولان كشور است كه نقش نخبگان در آن از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.
وي سرآغاز حركت كشور در مسير پيشرقت را نه در نهادي چون آموزش و پرورش و نه در مالكيت‌ها ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين حركت در يد قدرت نخبگان كشور به عنوان عنصر تاثيرگذار جامعه است كه بايد با ايجاد دغدغه در آنها و ايجاد احساس مسئوليت در برابر اين دغدغه‌ها، آنها را وارد عرصه‌ها كرد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به تشكيل بنياد علمي نخبگان در كشور اشاره كرد و افزود: اين بنياد در حقيقت در قالب تشكل مردم‌نهاد (NGO) معنا پيدا مي‌كند و مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از دور بر اين نهاد نظارت دارد.
وي افزود: دخالت نخبگان در تصميم‌سازي‌هاي نظام و رساندن پيام‌ نظام به نخبگان از جمله اهداف اصلي از تشكيل اين نهاد مردمي است.
رضايي ايجاد فضاي تفاهم و همفكري در رقابت‌هاي علمي را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: جامعه امروز بيش از هر زمان ديگري به تفاهم و گفتگو نياز دارد و لازم است نظير سال‌هاي ابتدايي انقلاب همه با هم يكي شويم تا با تبديل شدن به درياي خروشان به پيش حركت كرد و موانع را يكي پس از ديگري درهم شكست.
وي تاكيد كرد: البته بايد توجه داشت كه اين تفاهم به معني تفاهم تحميلي نيست، بلكه بايد چالش‌ها براي رسيدن به حقيقت باشد نه اينكه به ابزاري براي نشان دادن برتري‌هاي شخصي و گروهي تبديل شود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: چشم‌انداز 1404 به منظور تعيين مسير پيشرفت، جهت‌دهي و يكسان‌سازي حركت‌هاي در حال انجام كشور است و نظام بايد از جايي فراتر از دولت و مجلس آن را به انجام مي‌رساند.
رضايي گفت: البته دانستن اين نكته هم خالي از اهميت نيست كه نبايد از نظر دور داشت كه در بدنه هم بايد كارهايي صورت بگيرد و با همگامي نخبگان دولتي و كشوري حركت به يك سمت و سو را دنبال كنيم.

وي با بيان اينكه از ظرفيت‌هاي خالي صنعتي بايد استفاده شود، اظهار داشت: نبايد به جاي حل مشكل به دنبال مافياي اقتصادي باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.762 seconds.